Zapewne czasem podczas różnych rozmów ze znajomymi, którzy również tworzą swe prace magisterskie, słyszeliśmy o czymś takim, jak sekcje dokumentu. Zapewne się dosyć mocno zastanawiamy, czym takie sekcje mogą być. Otóż jest to specjalna opcja, dzięki której możemy na własny użytek stworzyć specyficzne obszary dokumentu, które mogą się charakteryzować różnymi formatowaniami strony.
Dzięki takim sekcjom, każda ustawiona przez nas część pracy magisterskiej może posiadać odrębne formatowanie, nagłówki, ustawienia strony. Taki przydatny dla nas podział sekcji odnajdziemy w zakładce "układ strony" programu MS Word. Następnie w niej klikamy w znaki podziału, gdzie kolejnym naszym zadaniem będzie wybranie podziału stron oraz podział sekcji.
Niezwykle ważne jest to, by za każdym razem wcześniej zaznaczyć dokładnie miejsce, gdzie rozpocznie się nowa sekcja. Dzięki temu unikniemy problemów w czasie pisania. Ponadto ważna jest konieczność ich zastosowania dla stron o różnym układzie. A takie sekcje często warto wybierać dla miejsc w pracy magisterskiej, gdzie umieścimy specjalne przygotowane projekty, tabele, wykresy, ilustracje. Sekcje ułatwią nam zdecydowanie pracę.